Przedmioty dla semestru: 1, program: PIE-SL (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Nauk o Zdrowiu)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022/2023-Z - Semestr zimowy 2022/2023 2022/2023-L - Semestr letni 2022/2023 2023/2024-Z - Semestr zimowy 2023/2024 2023/2024-L - Semestr letni 2023/2024 2024/2025-Z - Semestr zimowy 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2022/2023-Z | 2022/2023-L | 2023/2024-Z | 2023/2024-L | 2024/2025-Z | |||||
PIE-SL>P-1-1-1 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Moduł przedmiotu: Podstawowy Wymagania wstępne: Wiedza o budowie organizmu ludzkiego na poziomie szkoły średniej. Cele przedmiotu: C1 - Zapoznanie studentów z mianownictwem anatomicznym I budową ciała ludzkiego. C2 - Nabycie przez studentów umiejętności nazywania i rozpoznawania struktur anatomicznych oraz określania ich wzajemnych stosunków topograficznych. |
|
||
PIE-SL>P-1-5 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
moduł przedmiotu: podstawowy/specjalnościowy/kierunkowy cele przedmiotu: Student: -posiada umiejętność posługiwania się jednostkami układu SI -posiada umiejętność oceny wiarygodności wyników pomiarowych -zna zasady funkcjonowania zmysłu wzroku i słuchu -zna szkodliwe dla zdrowia czynniki fizyczne występujące w placówkach służby zdrowia(promieniowanie optyczne - ultrafiolet, promieniowanie podczerwone, promieniowanie jonizujące, hałas) wymagania wstępne: wiedza z zakresu chemii, biologii i fizyki na poziomie rozszerzonym szkoły średniej. Treści programowe: - Układ SI, jednostki podstawowe, wielokrotności i podwielokrotności jednostek podstawowych, błędy pomiarowe, podział błędów ze względu na ich źródła pochodzenia, błąd bezwzględny i względny pomiaru. -Promieniowanie optyczne - podział promieniowania optycznego, naturalne i sztuczne źródła promieniowania optycznego, rodzaje zagrożeń związanych z promieniowaniem optycznym (nadfiolet, promieniowanie widzialne, podczerwień) |
|
||
PIE-SL>POP-1-2 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Moduł przedmiotu:podstawowy. Cele przedmiotu: podstawami historii myśli etycznej w Polsce; -zasadami etyki w pielęgniarstwie; -współczesną problematyką bioetyczną w odniesieniu do pielęgniarstwa Wymagania wstępne:brak |
|
||
PIE-SL>P-1-4 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Moduł przedmiotu: podstawowy Cele przedmiotu: C1 Zapoznanie się z rodzajami chorób uwarunkowanych genetycznie C2 Poznanie podstawowych technik diagnostycznych i wskazań do badań C3 Zapoznanie się z zasadami badań prenatalnych w kierunku chorób genetycznych Wymagania wstępne: Znajomość podstawowych pojęć i procesów z genetyki, zwłaszcza człowieka (tzn. podziały komórkowe, mitoza, mejoza, budowa kwasów nukleinowych, transkrypcja, translacja, budowa genów i genomów). |
|
||
PIE-SL>S-1-6-1 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
PIE-SL>P-1-6 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
C1 Poznanie problematyki zakażeń bakteryjnych, wirusowych i grzybiczych oraz chorobotwórczości jaką wywołują, metod leczenia oraz działań profilaktycznych. C2 Zdobycie wiedzy z zakresu stosowania antybiotyków w procesie leczniczym (antybiotykoterapia) C3 Zdobycie podstawowej wiedzy w zakresie metod hodowli, barwienia i diagnostyki mikroorganizmów. C4 Wyposażenie studenta w wiedzę w zakresie parazytologii (podstawowe terminy, rodzaje pasożytów i ich sposobów przystosowania się do warunków bytowania, podział i miejsce kolonizacji, typy żywicieli, cykle rozwojowe pasożytów) C5 Poznanie problematyki zakażeń pasożytniczych i pierwotniakowych, objawów chorób jakie wywołują, strategii terapeutycznych i profilaktycznych. |
|
||
PIE-SL>POP-1-6 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Moduł przedmiotu: specjalnościowy 2. Cele Przedmiotu: - Istota istoty organizacji i organizowania - Podstawy sprawnego działania - Podstawy kierowania w pielęgniarstwie - Organizowania pielęgniarskich stanowisk 3. Wymagania wstępne: brak |
|
||
PIE-SL>S-1-3 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zdobycie przez pielęgniarkę/pielęgniarza kompetencji niezbędnych do pedagogicznej działalności wychowawczej i edukacyjnej w zakresie wiedzy i umiejętności do kształtowania właściwych zachowań zdrowotnych dzieci, młodzieży i dorosłych. Przygotowanie studentów do rozumienia zadań i funkcji pedagogiki, jako nauki o wychowaniu i wykorzystania tej wiedzy w działalności wychowawczej pielęgniarki/pielęgniarza realizowanej wobec dzieci, młodzieży i dorosłych. Motywowanie studentów do samodzielnego pogłębiania wiedzy i doskonalenia umiejętności w planowaniu i realizacji edukacji zdrowotnej wobec podmiotów opieki w każdym wieku. Przygotować studentów do samodzielnego opracowania programów edukacyjnych w zakresie działań prozdrowotnych dla różnych grup odbiorców |
|
||
PIE-SL>POP-1-1-1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Formy zajęć dydaktycznych: Wykł. 35 godzin Ćw./SYM 130 godzin S 15 godzin ZP/SYM 4 godziny ZP 76 godzin PZ 120 godzin Liczba pkt ECTS 15 Moduł studiów Nauki w zakresie podstaw opieki pielęgniarskiej Cele przedmiotu: Zapoznanie z kierunkami rozwoju współczesnego pielęgniarstwa oraz ich wpływem na profesjonalizm działalności pielęgniarki. Zapoznanie z teoretycznymi założeniami pielęgniarstwa oraz z wybranymi modelami pielęgnowania. Kształtowanie umiejętności wykonywania zabiegów diagnostycznych, pielęgnacyjnych, leczniczych i usprawniających człowieka w różnym stanie zdrowia i w różnym wieku. Poznanie podstawowych metod pracy pielęgniarki i ich dobór w zależności od kategorii odbiorców oraz miejsca pielęgniarstwa w systemie ochrony zdrowia. Poznanie zakresu i charakteru opieki nad pacjentem w zależności od kategorii odbiorców. Opiekowanie się pacjentami zgodnie z zasadami etyki zawodowej. Wymagania wstępne: brak |
|
||
PIE-SL>ZP-1-1-1 |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
PIE-SL>S-1-4 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zaznajomienie dot. zagadnień prawnych w obrębie ochrony zdrowia, zawodu pielęgniarki, praw pacjenta oraz odpowiedzialności zawodowej. Umiejętność interpretowania przepisów prawnych. |
|
||
PIE-SL>S-1-1 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z podstawowymi pojęciami psychologii oraz zjawiskami i procesami psychicznymi, które determinują zachowania człowieka w sytuacji zdrowia i choroby. |
|
||
PIE-SL>S-1-2 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z pojęciami socjologii, z procesami i zjawiskami społecznymi, strukturą i funkcjonowaniem społeczeństwa, rozumienia przemian społecznych oraz podstawowymi metodami badań w socjologii. Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem rodziny, jej znaczeniem w socjalizacji i wychowaniu. Zapoznanie studentów ze znaczeniem socjologii w naukach o zdrowiu, społecznych uwarunkowaniach zdrowia, choroby, niepełnosprawności, edukacji prozdrowotnej z uwzględnieniem uwarunkowań kulturowych. Zapoznanie ze społeczno-kulturowymi aspektami pracy pielęgniarki. |
|
||
OGUCZ>BHP |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
- Przedmioty dla semestru: 1, program: BW-NM, specjalność: BW-BPK (Instytut Nauk o Ekonomii i Bezpieczeństwie)
- Przedmioty dla semestru: 1, program: BW-SM, specjalność: BW-BPK (Instytut Nauk o Ekonomii i Bezpieczeństwie)
- Przedmioty dla semestru: 1, program: FA-SL, specjalność: FA-BIT (Instytut Nauk Humanistycznych i Społecznych)
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
OGUCZ>BIBL |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
- Przedmioty dla semestru: 1, program: BW-NM, specjalność: BW-BPK (Instytut Nauk o Ekonomii i Bezpieczeństwie)
- Przedmioty dla semestru: 1, program: BW-SM, specjalność: BW-BPK (Instytut Nauk o Ekonomii i Bezpieczeństwie)
- Przedmioty dla semestru: 1, program: FA-SL, specjalność: FA-BIT (Instytut Nauk Humanistycznych i Społecznych)
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
PIE-SL>POP-1-8 |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z czynnikami etiologicznymi i epidemiologią zakażeń szpitalnych oraz metodami właściwego postępowania mającego na celu zapobieganie i zwalczanie zakażeń szpitalnych. Przygotowanie studenta w zakresie umiejętności do ochrony pacjentów, siebie i współpracowników przed zakażeniami; Kształtowanie postawy studenta do pogłębiania wiedzy z zakresu zapobiegania zakażeniom szpitalnym. Zapoznanie studenta z postępowaniem w przypadku ekspozycji zawodowej oraz ze sposobami nadzoru epidemiologicznego. |
|
||
PIE-SL>S-1-5 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: Znajomość kierunków rozwoju koncepcji, zadań i funkcji zdrowia publicznego. Poznanie podstawowych kierunków polityki zdrowotnej w Polsce, Europie i na świecie. Znajomość zarządzania i organizacji ochrony zdrowia z uwzględnieniem zasad ekonomiki i marketingu. Dostarczenie wiedzy dotyczącej stanu zdrowia populacji, istniejących zagrożeń zdrowotne i metod działań zapobiegawczych. Korzystanie z informacji epidemiologicznej w zakresie chorób zakaźnych i niezakaźnych, a także zastosowanie wiedzy z zakresu epidemiologii w zdrowiu publicznym. Opanowanie podstawowej wiadomości z zakresu higieny ze szczególnym uwzględnieniem higieny powietrza, wody, gleby, ergonomii oraz higieny żywienia |
|
||